Aanvankelijk was het voor Tom Kartsotis, de oprichter van Fossil , om zaken te doen. En dan, met de ontmoeting van Lynne Stafford, zijn vrouw en partner, verandert alles: de Fossil-horloges krijgen een imprint, die van Lynne en Tom, hun makers, en een stijl geïnspireerd op de retro-trend. Vandaag heeft de kleine Amerikaan, die haar dertigste verjaardag vierde, onbetwistbaar allemaal geweldig.
Het begin van een commerciële onderneming
Al aan het hoofd van een succesvolle makelaarskantoor, was het in 1984 dat Tom Kartsotis zijn bedrijf wilde uitbreiden door een heel nieuw soort bedrijf op te richten. Op advies van zijn broer besloot hij zich te richten op uurwerken, met horloges in het Verre Oosten en op de Amerikaanse markt. Dat is hoe Tom, na de helft van zijn bedrijf te hebben verkocht om de fondsen vrij te maken die nodig zijn voor zijn nieuwe project, naar Hong Kong gaat om een partnerfabrikant te vinden. De eerste 1500 horloges zijn ontworpen, geproduceerd en geïmporteerd in de Verenigde Staten; Tom Kartsotis 'nieuwe bedrijf, Overseas Products International, werd geboren.
De eerste retro horloges
Niets ontbreekt blijkbaar van de horloges geproduceerd door Overseas Products International, misschien zelfs een handelsmerk ... dit kleine iets dat hun ontwerp wereldwijd uniek zal maken en het succes van het merk zal waarborgen. Dit is het werk van een vergadering, die van Tom Kartsotis met de ontwerper die hij net heeft ingehuurd, Lynne Stafford, en een originele inspiratiebron op het gebied van uurwerken, die van commercials. modetijdschriften uit de eerste helft van de 20e eeuw. Retro horloges worden geboren en het bedrijf, dat in 1987 Fossil werd , kan van start gaan. Tegen commerciële prijzen meer dan betaalbaar voor horloges van deze kwaliteit, voegt nu een karakteristiek en origineel ontwerp.
"Welke vintage ben jij? "
Nog een speciaal kenmerk van Fossil-horloges, nog steeds in de traditie van hun retro-stijl, waardoor ze unieke uurwerken in de wereld zijn? Hun kisten, gelanceerd in 1989, in tin en gedecoreerd hout, volgens de trend van de jaren 30-40. Om een Fossil-horloge te kopen, moet je ook een mooie hoes kopen die er niet slecht uitziet op een nachtkastje of een ijdelheid, en om een goede plek te hebben waar je je horloge uit het stof kunt verwijderen of potentieel agressieve externe agenten. Sinds hun oprichting aan het einde van de jaren 80, worden de juwelendoosjes van Fossil-horloges voortdurend vernieuwd, herinterpreterend, precies zoals voor de uurwerken die ze bevatten, de inter-oorlogsmode in een moderne sleutel.
Luxe assortiment, accessoires en sponsoring
Nog geen tien jaar na de oprichting, in 1990, besloot het merk, gebaseerd op zijn succes, om zijn assortiment uit te breiden met accessoires zoals tassen, riemen, zonnebrillen en zelfs sieraden. Het jaar 2006 is het jaar van de sponsoring van de Amerikaanse teams van de NFL (National Football League) en de creatie van een gepersonaliseerde collectie voor elk van hen. Eindelijk, in 2013, met behoud van de filosofie van het merk van "design en goedkoopheid" sinds de oprichting, lanceert Fossil zijn eerste luxe horloges, met zijn Fossil Suisse-collectie , samengesteld, zoals de naam al doet vermoeden, van high-end uurwerken gemaakt in Zwitserland.
De uitbreiding van Fossil gaat verder ... tot grote vreugde van degenen voor wie het ontcijferen van de tijd besteed aan retro wijzerplaten de meest aangename van de paradoxen is.
Bekijk meer replicas horloge en rolex Zwitserse
没有评论:
发表评论